V okviru projekta S.H.I.V.A IN NATURE (Erasmus+ KA229) letošnje partnerske šole raziskujemo različne sestavine narave; rastlinstvo, živalstvo in življenjska okolja, v katerih živa bitja bivajo.

Prva letošnja tema so prav biosferna območja, ki skušajo  vzdrževati ravnovesje med ljudmi in naravo, med biotsko pestrostjo in trajnostnim razvojem skupaj z ohranjanjem kulturnih vrednot.

Učenci, 6. in 7. razreda, ki so se odločili za izmenjavo so na začetku bili zasedeni s spoznavanjem formalnosti samega projekta, s predstavitvijo sebe in šole drugim učencem in šolam, s prijavami …, zato smo jim petošolci nekoliko priskočili na pomoč. Zbrali smo veliko podatkov, ki jih bodo udeleženci projekta lahko s pridom uporabili.

Mi pa smo imeli priložnost, da smo se urili v spoznavanju aplikacij, ki omogočajo izdelavo zbira vseh najdenih podatkov. Vadili smo branje z razumevanjem, iskali ključne podatke, spoznavali biotsko pestrost različnih območij, načine sobivanja človeka z občutljivo naravo in seveda spoznavali pojem biosferno območje, ki smo ga na začetku težko ločevali od pojma park. Sami se v okviru pouka družbe srečamo s Triglavskim narodnim parkom, obiščemo ga ob priložnosti Belarjevih dnevov, spoznamo se s krajinskim parkom Sečoveljske soline in še katerim izmed krajinskih parkov. Naloga teh je predvsem zaščita naravne in kulturne dediščine, njihovo spoznavanje in občudovanje.

Biosferna območja pa vključujejo več udeležencev; šole, ustanove, stroko, kmete, turistične ponudnike …, saj iščejo ravnovesje med njimi. Iščejo možnosti, da se narava in kultura ščitita in ohranjata, a hkrati omogočata razvoj in čim boljše preživetje tistih, ki na biosfernih območjih bivajo.

V Sloveniji imamo štiri taka območja. Prvo izmed njih je bilo pod UNESCOVO zaščito vzeto prav območje, kamor sodi tudi naša šola s podružnicami, to je biosferno območje JULIJSKE ALPE, ki ga upravlja TNP. Ostala pa so še Kras s porečjem Reke, Kozjansko in Obsotelje ter lani vključena Mura.

Ker pa v projektu nismo sami, smo raziskovali še najbližja biosferna območja naših partnerskih šol:

BRIGHTON & LEWES DOWNS (Anglija)

SIERRA DEL RINCON (Španija)

GERES-XUERES (Portugalska – Španija).

Petošolci smo odlično opravili nalogo, napolnili naš padlet, izdelali izvirne predstavitve, a vseeno še vedno s tremo stopili pred starejše učence in jim delo predstavili. Od tu naprej pa se bodo morali znajti sami.

PADLET – 5.a

PADLET – 5.b

(Skupno 161 obiskov, današnjih obiskov 1)